Obniż poziom cholesterolu bez przyjmowania leków - Falck
Umawianie wizyt 22 535 91 91 lub 510 202 102 Portal Pacjenta Falck na świecie O firmie Kariera

Obniż poziom cholesterolu bez przyjmowania leków

Dieta bogata w błonnik pokarmowy pomaga skutecznie pozbyć się nadmiaru szkodliwego cholesterolu, zanim jeszcze zostanie on wchłonięty do krwioobiegu. Wystarczy wybierać odpowiednie produkty, aby skutecznie obniżyć poziom cholesterolu bez stosowania leków.

Mgr inż. Agnieszka Jagodzińska, dietetyk z Centrum Medycznego Falck podpowiada, które produkty włączyć do codziennej diety, a z których lepiej zrezygnować.

Na Twoją korzyść działają:

Owies

Najprostszy sposób na stopniowe obniżanie poziomu cholesterolu to owsianka. Mogą to być płatki owsiane na wodzie z odrobiną miodu i orzechami albo z mlekiem o obniżonej zawartości tłuszczu lub jogurtem naturalnym i świeżymi owocami. Jest to doskonały wybór na śniadanie – dostarczy Ci nie tylko niezbędnej energii z węglowodanów, ale również sporą dawkę błonnika, wapnia oraz witamin.

Fasola

Jest to doskonałe źródło błonnika i białka. Dzięki temu, że fasola jest dłużej trawiona niż większość pokarmów, na dłużej zaspokaja uczucie sytości. To dobry składnik zdrowej diety, również dla osób, które chcą schudnąć. Wybór rodzajów i dań jest ogromny. Wykorzystaj też inne strączki – groch, ciecierzycę i soczewicę. Nadają się zarówno na zupy, kotlety wegetariańskie i hummus.

Orzechy

Jedzenie migdałów, orzechów włoskich, laskowych i innych, świetnie wpłynie na kondycję Twojego serca. Jedząc garść orzechów dziennie, możesz również zmniejszyć poziom cholesterolu o 5%. Bogactwo składników mineralnych zawartych w orzechach wpłynie też pozytywnie na pracę twojego mózgu.

Produkty bogate w sterole i stanole

Te związki pochodzenia roślinnego dodawane są do różnych produktów. Sterole i stanole zapobiegają wchłanianiu cholesterolu już w jelitach, dlatego spożywanie ich po 2-3 gramy dziennie pozwoli Ci obniżyć poziom cholesterolu nawet o 10 %.

Tłuste ryby

Jedz ryby dwa, trzy razy w tygodniu. Obniżysz poziom LDL dzięki dostarczaniu do organizmu kwasów omega-3. Pomagają one redukować zawartość trójglicerydów we krwi i wpływają pozytywnie na pracę serca.

Jeżeli już wybierzesz dietę, która pomoże Ci zredukować poziom cholesterolu, zrezygnuj też z produktów, które działają odwrotnie. Aby utrzymać poziom cholesterolu na odpowiednim poziomie, unikaj:

Masz pytanie?

Preferujesz kontakt telefoniczny? Niezbędne informacje uzyskasz za pośrednictwem naszego call center 22 535 91 91

Umawianie wizyt online

Portal pacjenta

Umawianie wizyt telefonicznie

22 535 91 91 lub 510 202 102

Zamów usługi

Sklep

2017 Falck Medycyna Sp. z o.o. | Polityka prywatności